Případ Abyss - Díl 6

26.10.2008 11:32

 

Otevřel přílohu a zvětšil si písmo, protože byl už tak unaven, že oči špatně reagovaly na světlo monitoru:

"Právě máte před sebou zprávu MARDUKA. Je potomkem pána ENKIHO. ENKI je pán mágů. Je to Pán, který v magickém souboji porazil TIAMAT. TIAMAT je známa jako KUR, také jako HUWAWA. Porazil "Staré", takže Starší mohou žít a vládnout na Zemi. "Staří" jak se nazývali, byli pány prostorů nyní neznámých či zapomenutých. To vše bylo CHAOSEM.

MARDUK byl vybrán Staršími, aby bojoval proti KUR a vyrval moc od velkého spícího hada, jenž přebývá pod Horama Štíra. MARDUKOVI byla dána zbraň, znamení a padesát sil, aby bojoval se strašlivou TIAMAT. Každá síla má svou zbraň a své znamení. Tyto jsou nejmocnějším prostředkem Starších bohů proti Starému, který ohrožuje Vně, který ohrožuje z Abyssu (propasti), pánovi temnoty, pánovi CHAOSU, nezrozenému, nestvořenému, jenž je neustále nepřející lidskému rodu a Starším bohům, kteří obývají hvězdy. Bohové zapomínají, jsou vzdálení, musí být upomínáni. Jestliže nejsou bdělí, jestliže strážci bran nehlídají brány, jestliže brány nejsou vždy zamčené, zavřené a zatarasené, pak ten, který je vždy připraven, strážce druhé strany, IAK SAKKAK, vstoupí a přivede s sebou zástupy vojsk Starých, IAK KINGU, IAK AZAG, IAK AZABUA, IAK HUWAWA, ISHNIGGARAB, IAK XASTUR, a IAK KUTULU, psí bohy a dračí bohy, mořské obludy a bohy hlubin. Sledujte dny, to je důležité. Den, kdy Velká medvědice na obloze visí nejníže a odtud vypočítané čtyři části roku ve čtyřech vyměřených směrech, tehdy mohou být brány otevřeny. Musí se dát pozor, aby bylo zaručeno, že brány zůstanou navždy uzavřené. Musí být zapečetěny znamením Starších spolu s obřady a řádným zaklínáním. Následuje nyní padesát jmen s jejich znaky a silami. Mohou být vzývány až po té, když kněz vystoupil k této příčce žebříku světel a získal vstup do tohoto posvátného města. Znamení mají být vyryta na pergamen, nebo vyražena v jílu a umístěna na oltáři vzývání. Vůně by měly být z cedru a silných, příjemně vonících pryskyřic. Volat se má směrem k severu.

První jméno je MARDUK

Pán pánů, pán mágů. Jeho jméno by nemělo být vzýváno, vyjma toho, až žádné jiné nebude působit. Avšak učinit tak přináší hrozivou zodpovědnost. Slovo jeho volání je DUGGA.

Druhé jméno je MARUKKA

Zná všechny věci od počátku světa. Zná všechna tajemství a to jak lidská, tak i božská. Je velmi obtížné ho vzývat. Kněz by ho neměl volat pokud není čistého srdce a ducha, neboť tento duch zná jeho nejskrytější myšlenky.

Třetí jméno je MARUTUKKU. Pán umění ochrany, zpoutal v bitvě zuřivého (šíleného) boha. Zapečetil Staré v jejich slujích za branami. Vlastní hvězdu ARRA.

Čtvrté jméno je BARASHAKUSHU. Tvůrce zázraků. Nejlaskavější a nejblahodárnější z padesáti. Slovo užívané při jeho volání je BAALDURU.

Páté jméno je LUGGALDIMMERANKIA Ustanovil v CHAOSU řád. Učinil vody spořádaně. Velitel legií větrných démonů, jenž po boku MARDUKa KURIOS bojoval proti staré TIAMAT. Slovo užívané při jeho volání je BANUTUKKU.

Šesté jméno je NARILUGGALDIMMERANKIA. Strážce nad IGIGI a ANNUNAKI, nižší velitel větrných démonů. Zažene na útěk kterékoliv maskim, jež tě obtěžují. Je nepřítelem rabisu. Nikdo nemůže projít do horního světa, nebo do světa dolního, bez jeho znalostí. Jeho slovo je BANRABISHU.

Sedmé jméno je ASARULUDU . Vládce planoucího meče, na příkaz Starších bohů dohlíží nad rodem strážců. Zajistí nejdokonalejší bezpečí, zvláště v nebezpečných úlohách podniknutých z rozkazu hvězdných bohů. Jeho slovo je BANMASKIM.

Osmé jméno je NAMTILLAKU. Nejskrytější a mocný pán, má znalosti jak vzbudit mrtvého a hovořit s duchy Abysu (propasti), neznámými jejich královně. Žádná duše neprojde smrtí bez jeho vědomí. Jeho slovo je BANUTUKUKUTUKKU.

Deváté jméno je NAMRU. Uděluje moudrost a znalost všech věcí. Dává vynikající rady a vyučuje vědě kovů. Jeho slovo je BAKAKALAMU.

Desáté jméno je ASARU . Tato síla má znalost všech rostlin a stromů a dokáže na pustých místech nechat vyrůst nádherným plodům, žádná země pro něj není pustá. Je pravým ochráncem štědrosti. Jeho slovo je BAALPRIKU.

Jedenácté jméno je ASARUALIM. Vlastní tajnou moudrost a osvětluje zatemnělé oblasti, přinutí vše co tam žije, aby podalo dobrou zprávu o své existenci a své znalosti. Ve všech věcech dává znamenité rady. Jeho slovo je BARRMARATU.

Dvanácté jméno je ASARUALIMMUNNA. Toto je síla, která vládne nad obranou všeho druhu a je znamenitě poučená ve vojenských záležitostech, v této bitvě je zálohou MARDUKOVA vojska. Za tři dny dokáže obstarat vojsko s jeho veškerými zbraněmi. Jeho slovo je BANATATU.

Třinácté jméno je TUTU . Tiší pláč a nakonec uděluje radost i nešťastnému srdci. Nejblahodárnější jméno a ochránce domácnosti, jeho slovo je DIRRIGUGIM.

Čtrnácté jméno je ZIUKKINNA. Dává výbornou znalost ohledně pohybů hvězd a jejich významů, z nichž Chaldejci vlastnili to stejné bohatství znalostí. Slovo je GIBBILANNU.

Patnácté jméno je ZIKU . Tato síla poskytuje bohatství všeho druhu, může říci kde je skrytý poklad. Znalec tajemství země. Jeho slovo je GIGGIMAGANPA.

Šestnácté jméno je AGAKU . Tato síla umí dát život tomu, co je již mrtvé, avšak pouze po krátký čas. Je pánem amuletu a talismanu. Jeho slovo je MASHGARZANNA.

Sedmnácté jméno je TUKU . Pán zhoubné magie, ten, jenž magií porazil Staré, dárce kouzla MARDUKOVI KUROS, nejkrutější protivník. Jeho slovo je MASHSHAMMASHTI.

Osmnácté jméno je SHAZU. Zná myšlenky těch, kteří jsou v dáli, právě tak jako těch v nejbližším okolí. Nic není skrytého v zemi, nebo hozeno ve vodě, čeho by si tato síla nebyla vědoma. Jeho slovo je MASHSHANANNA.

Devatenácté jméno je ZISI . Smiřovatel nepřátel, tišitel sporů, mezi dvěma lidmi, nebo dvěma národy, nebo dokonce se říká, že i mezi dvěma světy. Vůně míru je této síle vskutku sladká. Její slovo je MASHINNANNA.

Dvacáté jméno je SUHRIM . Vyhledá uctívače Starých, ať jsou kdekoliv. Kněz, který mu přidělí úkol, tak činí v nesmírném riziku, neboť SUHRIM lehce a bezmyšlenkovitě zabíjí. Jeho slovo je MASHSHANERGAL.

Dvacáté první jméno je SUHGURIM. Jako výše uvedený SUHRIM, je to nepřítel jenž nemůže být utišen. Snadno odhalí nepřátelské kněze, avšak musí být upozorněn, aby je nezabíjel, pokud si to kněz nepřeje. Slovo je MASHSHADAR.

Dvacáté-druhé jméno je ZAHRIM . Pobil v bitvě deset tisíc zástupů. Válečník mezi válečníky. Pokud si to kněz přeje, umí zničit celé vojsko. Jeho slovo je MASHSHAGARANNU.

Dvacáté-třetí jméno je ZAHGURIM . Jako ZAHRIM, je to nejstrašnější protivník. Říká se, že ZAHGURIM zabíjí pomalu a nepřirozeným způsobem. Nevím, neboť jsem tohoto ducha nikdy nevzýval. Je to na tvé riziko. Slovo je MASHTISHADDU.

Dvacáté-čtvrté jméno je ENBILULU . Tato síla umí najít vodu uprostřed pouště, nebo na vrcholech hor. Zná tajemství vod a řek proudících pod zemí. Velmi užitečný duch. Jeho slovo je MASHSHANEBBU.

Dvacáté-páté jméno je EPADUN. Toto je pán veškerého zavlažování. Umí přinést k tvým nohám vodu ze vzdáleného místa. Ovládá nejsubtilnější rozvržení země a vědění všech zemí, kde může být nalezena hojnost vod. Jeho slovo je EYUNGINAKANPA.

Dvacáté-šesté jméno je ENBILULUGUGAL. Síla, která řídí všechen růst a vše, co roste. Dává znalost obdělávání a umí během měsíce zásobit hladovějící město jídlem pro třináct měsíců. Velice ušlechtilá síla. Jeho slovo je AGGHA.

Dvacáté-sedmé jméno je HEGAL .Jako síla výše uvedená, je pánem umění zemědělství a rolnictví. Dává bohaté sklizně. Vlastní znalosti kovů země a orby. Jeho slovo je BURDISHU.

Dvacáté-osmé jméno je SIRSIR. Zhoubce TIAMAT, nenáviděný Starými, pán nad hadem, nepřítel KUTULU. Nejmocnější Pán. Jeho slovo je APIRIKUBABADAZUZUKANPA.

Dvacáté-deváté jméno je MALAH. Šlápl na hřbet červa a rozťal ho ve dví. Pán statečnosti a odvahy. Dává tyto vlastnosti knězi, který si to přeje, nebo jiným, podle soudu kněze. Slovo je BACHACHADUGGA.

Třicáté jméno je GIL. Poskytovatel semena. Milovaný ISHTAROU, jeho síla je tajemná a prastará. Zajišťuje, aby ječmen rostl a ženy rodily. Potentního činí impotentním. Jeho slovo je AGGABAL.

Třicáté první jméno je GILMA. Zakladatel měst, držitel znalostí architektury, jíž byli postaveny proslulé chrámy URu; stvořitel všeho, co je stálé a nepohyblivé. Jeho slovo je AKKABAL.

Třicáté-druhé jméno je AGILMA . Ten, jenž přináší déšť. Zapříčiňuje, aby přišly mírné deště, anebo dává povstat velké bouři a hřmění, stejně jako může zničit vojska, města a úrody. Jeho slovo je MASHSHAYEGURRA.

Třicáté-třetí jméno je ZULUM. Ví kam zasadit a kdy zasadit. Dává vynikající radu ve všech druzích povolání a obchodování. Chrání člověka před zlými obchodníky. Jeho slovo je ABBABAAL.

Třicáté-čtvrté jméno je MUMMU. Síla daná MARDUKOVI, aby utvořil svět z těla TIAMAT. Dává moudrost ohledně podmínek života před stvořením a povahy uspořádání čtyř pilířů na nichž spočívá nebe. Jeho slovo je ALALALABAAAL .

Třicáté-páté jméno je ZULUMMAR. Dává jednomu člověku obrovskou sílu deseti lidí. Vyzdvihl část TIAMAT, která se stala oblohou od části, která se stala zemí. Jeho slovo je ANNDARABAAL.

Třicáté-šesté jméno je LUGALABDUBUR. Ten, jenž zničil bohy TIAMAT. Ten, jenž porazil její zástupy. Připoutal KUTULU k Abyssu (propasti). Bojoval obratně s AZAG- THOTHem. Velký obránce i velký útočník. Jeho slovo je AGNIBAAL.

Třicáté-sedmé jméno je PAGALGUENNA. Držitel nekonečné inteligence a stanovitel přirozenosti věcí, které ještě nebyly učiněny, a duchů, kteří ještě nebyli stvořeni. Zná sílu bohů. Jeho slovo je ARRABABAAL.

Třicáté-osmé jméno je LUGALDURMAH. Pán vysokých míst, strážce obloh a všech drah v nich. Nic nepřekročí hvězdný živel bez vědomí této síly. Jeho slovo je ARATAAGARBAL.

Třicáté-deváté jméno je ARANUNNA. Dárce moudrosti, rádce našich otců, ENKI, znalec magické smlouvy, zákonů a přirozenosti bran. Jeho slovo je ARAMANNGI.

Čtyřicáté jméno je DUMUDUKU. Držitel hole z lapis lazuli, znalec tajného jména a tajného čísla. Nesmí ti je odhalit, avšak může mluvit o jiných, stejně podivuhodných věcech. Jeho slovo je ARATAGIGI.

Čtyřicáté-první jméno je LUGALANNA. Síla nejstarší ze Starších, vlastní tajemství znalosti světa, kdy Staří a Starší byli jednotní. Zná podstatu Starých a ví, kde může být nalezena. Jeho slovo je BALDIKHU.

Čtyřicáté-druhé jméno je LUGALUGGA. Zná podstatu všech duchů, mrtvých i nezrozených, hvězdných i pozemských, stejně jako duchů vzduchu a duchů větru, kteréžto věci ti může povědět a ty porosteš v moudrosti. Jeho slovo je ZIDUR.

Čtyřicáté-třetí jméno je IRKINGU . Toto je síla, která dala zajmout vůdce vojsk Starých, KINGUU mocného démona, kterého se MARDUK mohl zmocnit a s jeho krví tak stvořit lidský rod smlouvy. Jeho slovo je BARERIMU.

Čtyřicáté-čtvrté jméno je KINMA. Soudce a pán bohů z jehož jména se chvějí strachem. Aby bohové nemohli chybovat, bylo této síle dáno, aby dohlížela nad jejich činností, aby tak podléhali zákonům a byli v souladu se smlouvou, neboť bohové jsou zapomnětlivý a velmi vzdálení. Jeho slovo je ENGAIGAI.

Čtyřicáté-páté jméno je ESIZKUR. Tento duch má znalost délky života každého člověka, dokonce i rostlin, démonů a bohů. Vyměřuje všechny věci a zná jejich místo. Jeho slovo je NENIGEGAI.

Čtyřicáté-šesté jméno je GIBIL. Této síle byla dána říše ohně a výhně. Drží ostrý hrot meče a kopí a dává porozumění v práci s kovy. Také dává povstat blesku, který vychází ze země a nechává na obloze objevit se mečům. Jeho slovo je BAALAGNITARRA.

Čtyřicáté-sedmé jméno je ADDU .Dává povstat bouřím, které zaplňují celé nebe a způsobuje, že se hvězdy třesou a brány IGIGI na svých místech chvějí. Umí zaplnit nebe svým jasem, dokonce i v nejtemnější hodině noci. Jeho slovo je KAKODAMMU.

Čtyřicáté-osmé jméno je ASHARRU .Znalec záludných cest. Dává poznání budoucnosti, ale také věcí minulých. Uvedl bohy v jejich drahách a předurčil jejich cykly. Jeho slovo je BAXTANDABAL.

Čtyřicáté-deváté jméno je NEBIRU. Duch brány MARDUKA. Řídí všechny věci v jejich cestách a pohybuje křížením hvězd podle způsobu známého Chaldejcům. Jeho slovo je DIRGIRGIRI. o:

Padesáté jméno je NINNUAM. Toto je síla MARDUKA, jakožto pána všeho, soudce soudů, rozhodčího usnesení, ten jenž určuje zákony a vládne králům. Nesmí být volán, aby nezničil město, nebo neusmrtil krále. Jeho slovo je GASHDIG.

Tyto jména kniha nesmí být prozrazena nezasvěceným.

Zamyslel se nad těmi jmény a začal chápat symboly, které uviděl na obrázku tehdy v tom domě archeologů./pokr./

A tušil, že klíčový symbol bude vyznačen na spá