Když padaly hvězdy. 7. část.

28.08.2019 18:00

  VII.

Evě jsem nikdy moc nedůvěřovala, ale nechala jsem ji mluvit tak dlouho, dokud chtěla. Tentokrát jsem se s ní sešla, protože to chtěla, al rozhodně jsem se s ní nechtěla bavit o Robertovi. Eva byla novinářka a měla spoustu kontaktů, takže pro ni nebylo nic těžkého si informace sehnat.

„Tak jak se máš?“ zeptala se mě a sáhla si do kabelky pro cigarety. Pomyslela jsem si, že tu budeme sedět do večera.

„Dobře, škola mi jde  dobře a v práci je to zajímavé. To je asi všechno, co ti můžu říci.“

Mlčela, protože jsem ji nedovolila se zeptat – a co Robert. Objednala jsem dvě kávy a dva zákusky. Eva to chtěla zaplatit, ale já jsem ji předešla. Opravdu neměla jsem z ní dobrý pocit.

Pořád jsem měla pocit, že existují nějaké síly, které nás dva rozdělí. A nebyla to žárlivost, ale strach. Eva se dívala kolem sebe, spíš pobaveně a najednou její pohled strnul. Podívala jsem se tím směrem. Do kavárny vcházel Robert a rozhlížel se kolem sebe. Naše očí se střetly. Usmál se a šel k nám.

„Tak jsem si myslel, dámy, že tu budu dnes sám a hle, už mi to nehrozí,“ řekl a sedl si na volné křesílko. „Jsem tak unavený, asi si dám kafe,“ mávl na obsluhujícího a ten hned přišel. Eva se na mne podívala a neměla v tom pohledu nic dobrého.

„Slečno Evo, jen malý dotaz, kdo vám zaplatil za ten skandální článek o mně?“ zeptal se.

„Myslíte, že je skandální?“ zasmála se Eva.

Jak mohlo Robert vědět, že tu budu s Evou, že přišel. Nebo si nemyslel, že tu budu já a spíš si myslel, že tu bude Eva. Dostal echo.

„Podal jsem na vás žalobu na ochranu osobnosti,“ řekl a osladil si kávu. O mně ani nezavadil pohledem. Pravda je, že to musela být špinavá záležitost a asi si nepřál, abych byla do toho zapletená.

„No, tak jste ji podal. Budeme se soudit, pane primáři,“ řekla Eva.

Robert vypil kávu a vstal.

„Ilono, pojď se mnou na večeři.“